FLL

FIRST® LEGO® LEAGUE

APIE FIRST® LEGO® LEAGUE

Supažindina moksleivius su realiais inžinerijos iššūkiais kuriant robotus iš LEGO detalių, kurie atlieka užduotis teminiame žaidimų lauke. FIRST LEGO League komandos, per vaizduotę ir su trenerių paglba, atranda įdomių karjeros galimybių. Sužinokite daugiau apie FIRST LEGO League. Rytojaus novatoriai praktikuoja lakios vaizduotės mąstyseną ir komandinį darbą. Padedami dviejų ar daugiau suaugusių trenerių, FIRST LEGO League* komandos (iki 10 narių , 4-8 klasių**) tirią realią problemą, tokią kaip maisto sauga, perdirbimas, energija ir kt., ir yra skatinami atrasti sprendimą. Jie taip turi kurti, konstruoti ir programuoti robotą naudodamiesi LEGO MINDSTORMS®, tada varžytis ant stalo žaidimų lauko. Besilinksmindami, jie taip pat mokosi pritaikyti mokslą, technologijas, inžineriją ir matematikos sąvokas (STEM), taipogi mokiniai pasitelkia didelę vaizduotės doze, kad išspręstų problemą. Šios kelionės metu jie ugdo kritinio mąstymo ir komandinio darbo įgūdžius, mokosi pritaikyti pagrindines STEM programas ir netgi vysto pristatymo įgūdžius, nes mokiniai, pasitelkdami kūrybiškumą, privalo pateikti savo sprendimus teisėjams. Jie taip pat praktikuoja programos pagrindines vertybes, kurios akcentuoja atradimą, komandinį darbą ir gerą sportinį meistriškumą.

* Sąjunga tarp FIRST ir LEGO® grupės
** Amžius – 9-14 metų JAV ir Kanadoje. Lietuvoje FLL dalyvių amžius nuo 9 iki 16 metų.

Wallpapers_FLL-desktop-1

2019/2020 metų iššūkis "City shaper"

Architektai projektuoja ir stato pastatus. Jie sujungia mokslą ir meną, kad sukurtų pastatus ir konstrukcijas savo klientams. Kartais jie stato naujus pastatus, o kartais perprojektuoja senus. Jie dirba kaip didesnės komandos dalis, visai kaip ir jūsų. Struktūriniai, civilių ir aplinkos inžinieriai įsitikina, kad projektas tinka jo vietai. Statybos darbuotojai, tokie kaip elektrikai, santechnikai, dailidės ir projektų vadovai įsitikina, kad darbas vykdomas laiku ir neviršijant biudžeto. Kiekvienas vaidmuo yra svarbus norint atlikti darbą. Mūsų miestai ir miesteliai susiduria su didelėmis problemomis, tokiomis kaip transportas, susisiekimas ir net stichinės nelaimės. Kaip galime formuoti geresnę ateitį kiekvienam? Tam prireiks komandinio darbo ir vaizduotės. Ar esate pasirengę kartu kurti geresnį rytojų?

ROBOTŲ ŽAIDIMAS

Robotų žaidimo metu, jūsų komanda turės:
• Pasirinkti misijas, kurias norėsite įvykdyti
• Sukurti, pastatyti ir suprogramuoti LEGO robotą, kuris vykdys misijas.
• Išbandyti ir patobulinti savo programą ir robotą.

Jūsų robotas turės paimti, gabenti, įjungti ar pristatyti objektus. Jūs ir jūsų robotas turėsite tik 2,5 minutės, kad atliktumėte kuo daugiau misijų. Būkite kūrybingi!

Misijos

Žaidimo tikslas yra formuoti jūsų augantį miestą su stabilesniais, gražesniais, naudingesniais, prieinamais ir tvariais pastatais ir konstrukcijomis. Išspręskite realaus pasaulio problemas, kurios yra išreikštos misijomis, kad gautumėte taškus. Taip pat galite pelnyti rezultatą perkeldami naujus vienetus į aikštę. Naujų taškų vertės priklauso nuo jų aukščio ir vietos.

EV3

INOVACIJŲ PROJEKTAS

Inovacijų projekte jūsų komanda turės:
• Atpažinti Pasirinkę problemą, ištirkite sprendimus, kurie jau yra naudojami bandant išspręsti jūsų pasirinktą problemą. Paklauskite: Kodėl jūsų problemą sunku išspręsti? Ar galite sugalvoti naują sprendimą? Ar galite sugalvoti būdų, kaip patobulinti esamą sprendimą?
• Suprojektuoti sprendimą. Pagalvokite apie galimus jūsų problemos sprendimus. Tikslas yra sukurti novatorišką sprendimą, kuris išspręstų jūsų problemą: Patobulinkite kažką, kas jau egzistuoja. Panaudokite kažką, kas jau egzistuoja nauju būdu ARBA Sugalvokite kažką visiškai naujo.
• Pasidalinti savo sprendimu su kitais ir tada jį patobulinti. Pasidalinkite savo idėjomis bent su vienu žmogumi. Pristatykite savo sprendimą su žmonėms, kurie domisi iššūkiu ar yra tos srities profesionalais. Paprašykite atsiliepimų iš visų, su kuriais jūsų komanda dalijasi.

Oficialiuose renginiuose jūsų komanda per 5 minutes turės pristatyti savo projektą, įskaitant problemą, sprendimą ir tai, kaip jūs juo pasidalinote. Paruoškite 5 minučių pristatymą, kad pasidalytumėte savo darbais oficialiame renginyje. Jūsų pristatymas turi būti tiesiogiai transliuojamas. Tai gali būti plakatai, skaidrių demonstracija, modeliai, daugialypės terpės įrašai, rekvizitai, kostiumai ir dar daugiau. Būkite kūrybingi, tačiau būtinai pristatykite savo problemą, sprendimą ir tai, kaip pasidalinote savo idėja.

PAGRINDINĖS VERTYBĖS

Viso sezono metu naudokite FIRST® pagrindines vertybes kaip savo komandos vadovą:

Viena ar daugiau šių pagrindinių vertybių yra nurodomos kiekvienoje komandos susitikimo vadovo sesijoje. Bet kurio užsiėmimo metu ar po jo paklauskite savo komandos narių : 

  • Kokių naujų įgūdžių ir idėjų išmokote? 
  • Kokias problemas išsprendėte? Kaip jas išsprendėte? 
  • Kaip galėtumėte panaudoti tai, ko išmokote? 
  • Kaip jūs parodote pagarbą visiems savo komandos nariams? 
  • Kaip jūs dirbate kartu kaip komanda? 
  • Kas jums labiausiai patinka, kai esate savo komandoje? 
FLL vertybės

Kokią priemonių reikia mano komandai?

Iššūkio rinkinys -Iššūkio rinkinyje yra modeliai, skirti įvairioms robotų žaidimo misijoms. Šie misijų modeliai turi būti pastatyti naudojant instrukcijas.

Iššūkio kilimėlis - Jums reikės erdvės, kurioje susitiks jūsų komanda (-os), kad paruoštų iššūkio kilimėlį. Galite patiesti jį ant grindų arba ant stalo. Iššūkių modelius reikia sudėti ant konkrečių kilimėlio vietų ir pritvirtinti dvigubu užraktu. Vykdykite pateiktas instrukcijas.

LEGO Education MINDSTORMS arba SPIKE

Kiekviena komanda turėtų turėti vieną MINDSTORMS® EV3 rinkinį. Robotui sukurti rekomenduojama naudoti ir pagrindinį, ir išplėstinį rinkinį.

Rungtynių stalas

Galite nestatyti stalo, kad jį galėtumėte naudoti klasėje. Vis dėlto, rekomenduojama, kad jūs ir komanda (-os) susipažintumėte su stalu, kuri bus naudojama varžybų renginyje.

FIRST® LEGO® LEAGUE poveikis

Įrodytas ir patikrintas poveikis! FIRST LEGO League teigiamas poveikis dalyviams yra malonus ir gerai dokumentuotas. Daugiau nei 87% yra labiau susidomėję tuo mokykloje, o 88% – labiau lanko kolegiją ar universitetą. FIRST LEGO League komandos susirenka:

  • Priimti iššūkius susiduriant su šiuolaikiniais mokslininkais
  • kurti, konstruoti, išbandyti ir programuoti robotus naudojant LEGO®MINDSTORMS®technologiją
  • taikyti realias matematikos ir mokslo koncepcijas
  • išmokti apie kritinį mąstymą, komandos kūrimą ir pristatymo įgūdžius
  • dalyvauti turnyruose ir šventėse
  • suvokti ir praktikuoti prabangų profesionalizmą®